RETUR & ÅNGERRÄT DRESSZINO

Ångerrätt och Avbeställning
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen lämna eller sända oss ett meddelande att du önskar utnyttja ångerrätten. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss. Önskar du avbeställa dina varor så få du kontakta kundtjänst service@dresszino.com innan du gör ny beställning.

dress3

Utnyttjande av ångerrätt
Sänd tillbaka varan i väsentligt oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Utnyttjas ångerrätten debiteras returfrakten (f.n. 49 kr) i efterhand om du valt att använda vår retursedel.

Utnyttjande av retur/bytesrätt
Sänd tillbaka varan i väsentligt oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Du får byta avgiftsfritt till en annan vara. Utnyttjas retur/bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 49 kr) i efterhand om du valt att använda DressZino returfrakten. Om en vara är felaktig eller felexpedierad, så betalar Dresszino returfrakten. Vid byte eller retur står du för transportrisken. Spara alltid garanti/följesedeln tills returen är avklarad, där står ditt returkollinummer, som skall används vid eventuell reklamation. Om du beställer fler varor än en och inte returnerar alla, betalar vi inte tillbaka expeditionsavgiften eller ev. postförskott då avgifterna är samma oavsett antal varor som beställts.

dress4

Reklamation av paket
Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast på service@dresszino.com Vid reklamation debiteras ingen fraktavgift eller returfraktavgift. Tänk på att du själv måste lägga en ny beställning om ny vara/order önskas. Dresszino har ansvar för produkten fram till dess att du får den. Upptäcker du en skada på paketet innan du öppnar det eller Misstänker du att en vara saknas i paketet, eller att förseglingen är bruten, ska det anmälas/meddelas till utlämningsstället omedelbart.

Outlöst paket
Om paketet inte hämtas ut utan att meddela DressZino att ångerrätten nyttjas så debiteras fraktkostnad,expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader, f.n. totalt 259 kr. Tyvärr så löser vi inte ut försändelser som inte är fullt frankerade.

Återbetalning
Återbetalning sker så snart returen mottagits av oss,inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund gottskrivs ditt konto. Är du postförskottskund eller betalt med betalkort sker återbetalning automatiskt till ditt konto. Är du klarnas kund så återbetala vi till ditt klarna konto. Har du betalt med PayPal sker återbetalning till ditt PayPal konto. Ångrar du hela köpet återbetalas även expeditionsavgift och ev. Postförskottsavgift.

dress2
Rabatter
Eventuell rabatt gäller vid 1 köptillfälle och kan inte föras över på byten eller framtida beställningar. Nyttjas inte rabatten vid köpet utav anledningarna att ni inte är inloggad som medlem eller att ni inte har fyllt i rabattkoden i rabattkodsrutan och klickat OK så kan vi inte lägga till denna i efterhand. Rabatten utnyttjas på hela saldot och vid en retur dras rabatten av på den varan ni returnerar.
ADRESSÄNDRING
Om du är kontantkund kan du ändra din adress genom skicka e-post eller skicka in din adressändring till oss per brev. Du kan även göra adressändringen på våran hemsida. Av säkerhetsskäl ändrar vi inte adress på faktura och kontokunder via brev, e-post eller telefon. Adressuppgifterna uppdateras automatiskt mot folkbokföringen.

 

Källa: DRESSZINO